2009. július 9., csütörtök

Itélet Napja ajánló

Sziasztok!

Elég régóta játszunk Cyberpunkot és kitaláltam, hogy poszt-nukleáris, apokaliptikus cybert szeretnénk játszani. Mivel én vagyok a mesélő, elég sokat agyalok mit és hogyan nyomjunk ebben a rendszerben. Az jutott az eszembe, hogy a Terminátor újabb részét nem rég mutatták be a mozikban, ami jó alapot ad ennek az elgondolásnak és ebben a filmben (igazából már a korábbiban) ki derült, hogy 1997 augusztus 29.-én van az Ítélet Napja. Ezen felbuzdulva, pont ezen a napon kezdődött el az új kampányunk, Ítélet Napja címmel.


Arra szeretnék mindenkit buzdítani, hogy ha van csapata, meséljen nekik Ítélet Napjás Cyberpunkot !!


Előzmények

1997. augusztus 29.-én az Egyesült Államok nukleáris csapást mér a Föld több országára. Többek között Közel-Kelet „tűzfészkére” (Irak, Irán, Jordánia, Szíria), a szétesőben lévő Szovjetunió tagköztársaságaira, Észak Koreára, Kínára. Ezen országok diplomatái kudarcot vallottak a tárgyalásokban, adatgyűjtésben, és katonai vezetők válaszcsapást adnak. A pusztítás óriási. Városok dőlnek romba, gyárak válnak gőzfelhővé, bányák omlanak önmagukba. Az emberiség nagy része elpusztul a tűzvészben. Senki sem tudja, miért történik mind ez.

A Skynet a Pentagon korábbi fejlesztése volt, egy mesterséges intelligencia, amit arra terveztek, hogy az interneten történő, rohamosan fejlődő vírustámadásokat kiszűrje, blokkolja, semlegesítse, az esetleges fejlesztőket felkutassa. Egy emberi hibás döntés miatt, túl korán futatták. Öntudatra ébredt az elindításától számított 17 másodpecben.

Ekkor a Skynet már teljesen uralja az internet által a világon az összes automata gyártósort, közüzemi hálózatot. Adatforgalmat, a felhalmozott személyes adatokat felügyeli. Gyártósorokat felhasználva tömegpusztító fegyvereket épít és a nukleáris csapást túlélő emberi csoportok hajtóvadászatába kezd. Az Egyesült Államok területén másnap már élesben teszteli a T-1-eket. Európában, Japánban, Ausztráliában, Dél-Amerikában felhasználja az autó és kézifegyver ipart, és ezek keresztezéséből épült szerkezetekkel támad. Szerte a világban a terroristák túlélőit hamis adatok felhasználásával ráveszi, hogy a náluk lévő nukleáris robbanófejeket aktiválják.

1997. augusztus 30.-a hajnalára már több mint 4 milliárd ember halott.

Mesélő+csapat szerepjáték, asztalnál, szobában, nem live

Hagyományos szerepjátékról van szó. Szobában, asztalnál, nasival a közepén, karakterlappal és mesélővel az asztalfőn. Karakterek részéről nincs semmi különösebb felkészülés erre a mese-folyamra. Mesélő részről már komolyabb odafigyelésre lesz szükség:

• Elsődlegesen egy kiégett világ megismeréséről szól ez az elgondolás, ahol nem minden túlélő akar a karakter barátja lenni.
• Másodsorban az adott történetről.
• A történet vezetése lineáris legyen. Tehát 1997-től kezdődjön.
• Bárhol a világban játszódhat.
• A kitalált NJK-kat, helyszíneket, felfedezéseket ossza meg a többi mesélővel.
• Erre indítok egy új blogot vagy használhatjuk ezt is, ahol ezeket az ismereteket egyszerűen megoszthatjuk
• Ez egy olyan „forum” legyen - ha megoldható -, amihez a játékosok is hozzáférhessenek.

Cyberpunk rendszer

A Cyberpunk 2020 szerepjáték alapkönyvében megtalálható szabályok alkalmazását ajánlom. Mivel ha a későbbiekben lesz „multi-szerepjáték”, akkor a más rendszerben játszóknak át kell konvertálniuk a karaktereiket, az esetleges félreértések miatt. Bár addig, lehet alkalmazni minden olyan rendszert, amiben a 1997-ben használt tárgyak, fegyverek szabályos használata le van írva. Például GURPS, esetleg CoC, Shadowrun (idegen fajok nélkül)

Cyberpunk-ban van olyan passzus, hogy KIBERVEREK. Ezek használatát kezdő karakternek nem ajánlom, mivel ebben az idôpontban még nem találták fel. De ahogy majd haladnak a történelemben és egyre nagyobb ismeretanyagra tesznek szert a Skynet fejlesztéseiben, így lesz alkalmuk a karaktereknek magukat „tunningolni” ilyen eszközökkel is.

Kezdő karakterek nem hősöknek születtek. De azzá fognak válni! Tehát a képességekre 60 pontot, míg a képzetségekre csak 40 pontot osszanak el a karrierjük szerint; ezenfelül még vannak az INT+REF pontok a „hobbikra”. A fő képzetség ne legyen nagyobb négynél(4), a többi legfeljebb hatos(6) lehet.

Multi-szerepjáték

Ez egy olyan szerepjátékforma, ami annyiban hasonlít a hagyományos játékra, hogy mesélő+csapat a megoszlás. Csakhogy ugyanabban a történetben, ugyanabban az időben, térben játszik két-három csapat. Tehát akciók, reakciók történhetnek köztük. Ez a történet szempontjából azért jó, mert sokkal színesebb, ötletgazdagabb egy játékos karakter egy NJK-nél. Tapasztalatom szerint. Nagyon érdekes tud lenni, amikor két party ugyanazért küzd, de ellentétes oldalon, vagy ha ugyanazon az oldalon is, de picit más céllal. Főleg úgy, hogy a játékos tudja, hogy az ellenfele nem csak egy „papír”, sokkal odafigyelőbb a tetteire. Talán még körültekintőbb is.

A világban, amivel szembesülnek, nagyon fontos lesz ez.

Kellő számú érdeklődő esetén, egy valós találkozó a csapatoknak

Amennyiben felkeltettem az érdeklődéseteket és létrejön még néhány csapat, akkor a terveim szerint majd idén (2009) ősszel szervezek majd egy szerepjáték hétvégét magunknak. Ahol kipróbálhatjuk együtt a multi-szerepjátékot. Mivel hasznos a konkrét jelentkezési határidő, a 2009. augusztus 1. a végső dátum.
Ha van még kérdés elérhető vagyok az RPG.HU oldalon, a ralee felhasználóként. De a ralee1111@gmail.com -on is tudsz üzeni.

Nincsenek megjegyzések: